Tag Archive for: superpesis

Pitkän odotuksen jälkeen myös SiiPe pääsee aloittamaan Halli-SM-urakkansa. Viikonloppuna siilinjärveläiset kohtaavat Kiteen Pallon ja Joensuun Mailan alkusarjaotteluissa Joensuu Areenassa.

Vuodesta 1994 järjestetyssä Halli-SM-turnauksessa SiiPen miehet ovat kertaalleen päässeet mitaleille, kun vuonna 1996 SiiPe sijoittu turnauksessa kolmanneksi. Nyt yli 20 vuoden jälkeen tavoitteena on edetä mitalipeleihin Kuopio-hallissa viikon päästä pelattavaan lopputurnaukseen.

Lopputurnauspaikka vaatisi oman lohkon voittamista eli käytännössä sekä Kiteen että Joensuun voittamista, vaikkakin myös sopivat ristiin pelaamiset mahdollistavat jatkopaikan. Lohkon avausottelussa helmikuussa Joensuu voitti Kiteen jaksoin 1-0.

– Lopputurnauspaikasta lähdetään taistelemaan ja olisihan se hienoa pelata Kuopiossa pohjoissavolaisen kotiyleisön edessä. Helppoa se ei varmasti tule olemaan, mutta omilla vahvuuksilla pelatessa ei mahdotontakaan, pelinjohtaja Perttu Westersund arvioi.

SiiPe kohtaa lauantain ottelussa pitkän linjan Superpesisjoukkueen Kiteen Pallon. KiPa on kohdannut talvikaudella kahdesti Joensuun, molemmat ottelut päättyivät hallitsevan mestarin Joensuun voittoon. Tammikuun tasauksessa JoMa oli parempi juoksuin 11-3 ja 5-1, mutta helmikuun Halli-SM-ottelussa KiPa pystyi jo tasaamaan toisen jakson ja voitto kirjattiin JoMalle jaksoin 1-0.

Viime kaudella puolivälieriin yltäneen KiPan kokoonpano on kokenut muutoksia kun kokenut Sami Partanen siirtyi Imatralle ja Simo Rahunen Joensuuhun. Tilalle KiPa sai takaisin paluumuuttajat Hannes Pekkisen ja Ville Liukun sekä Juha Toikan Haminasta.

– Kitee on rutitoitunut Superpesis- ja playoffjoukkue, jonka kokoonpano on kokenut pieniä muutoksia mutta säilyttänyt kuitenkin ison osan runkomiehistään. KiPa on meidän kanssa hyvin samantyylinen joukkue, hyvä ulkona ja sisäpelin rullaaminen vaatii pienoisen hurmoksen alkuun. Uskon että vähäjuoksuinen ottelu tullaan näkemään lauantaina, Westersund analysoi.

SiiPe itse on valmistautunut Halli-SM-alkusarjaan pitkään ja hartaasti. Muut miesten alkusarjalohkot pelattiin valmiiksi helmikuun aikana, mutta savokarjalainen B-lohko saadaan pelattua loppuun vasta tulevana viikonloppuna, viikko ennen lopputurnausta. SiiPen omista harjoitusotteluista ensimmäinen päättyi 1-0 tappioon Jymylle ja toinen 2-0 voittoon Laukaan Urheilijoista. SiiPen pitkäaikainen Mantun montun vartija Toni Toivanen lähtee innolla kauden ensimmäiseen viralliseen Superpesiksen Halli-SM-otteluun

– Kieltämättä näitä pelejä on jo vähän aikaa odotellut, kun muut lohkot ovat omat pelinsä jo pelanneet pari viikkoa sitten. Valmistautuminen on sujunut hyvin kuten koko talvi. Moni pelaajamme on parantanut tasoaan talven aikana, joten on mukava päästä näkemään kehitys myös kentällä.

Sunnuntaina lohkon päätösottelussa SiiPe kohtaa Joensuun Mailan. Viime kesänä seurahistorian ensimmäisen Suomen mestaruuden voittanut JoMa on myös uudistunut viime kaudesta hieman. SiiPe-kasvatti Jonne Kemppainen päätti hienon pelaajauransa mestaruuteen, Hannes Pekkinen siirtyi takaisin paikallisvastustaja KiPan paitaan ja kesken kauden Joensuuhun tullut Ville Posti jatkaa pelaajauraansa Alajärvellä.

Uusina miehinä JoMa-paidassa tulevalla kaudella nähdään Simo Rahunen ja Haminasta Pohjois-Karjalaan palannut Joni Lehikoinen. Mestarijoukkueella vaihtui myös pelinjohtaja, kun Petri Pennanen siirtyi Jonne Kemppaisen tavoin seuran konttorin puolelle ja viuhka siirtyi aiemmin kakkospelinjohtajana toimineelle Juhani Lehtimäelle.

– Suomen mestarin kohtaaminen sytyttää joukkueen varmasti ja uskon myös että sunnuntain peliä on seuraamassa paikan päällä paljon yleisöä, mikä lisää tunnelmaa. JoMa on vaarallinen joukkue, joka pystyy pelaamaan sisäpelissä laajalla rintamalla. Meidän pitää tehdä palon paikoista palot ja pitää kaksi kovaa lyöjäjokeria vähillä tilanteilla. JoMa tuskin jää juoksuitta, joten meidänkin on uskallettava olla rohkeita sisäpelissä, Westersund päättää.

Pesishän on parasta paikan päällä, mutta mikäli et pääse paikan päälle Joensuuhun, on ottelut katsottavissa myös Ruutu+ palvelusta. Paikan päällä lipunmyyntipiste sijaitsee Joensuu Areenan ylätasanteella ja lippujen hinnat on 7/5 € per ottelu.

Halli-SM-alkuturnaus Joensuussa

La 9.3. klo 17.00 SiiPe – Kiteen Pallo
Su 10.3. klo 16.00 Joensuun Maila – SiiPe

Siilinjärven Pesiksen kauden ensimmäiseen Superpesiksen kotiotteluun on tänään perjantaina 8.2. aikaa tasan 100 päivää. Superpesisnousun kunniaksi käynnistämme ennakkolipunmyyntikampanjan ensimmäiseen kotiotteluun: 10 €/ lippu!

SiiPen kausi alkaa kahdella vierasottelulla, mutta 19.5.2019 klo 17.00 miesten Superpesis palaa Siilinjärvelle ja Mantulle. Ensimmäisessä kotipelissä vastaan asettuu Alajärven Ankkurit, jonka SiiPe on kohdannut Superpesiksessä edellisen kerran 5. heinäkuuta 1998. Tuolloin Ankkurit vei voiton, mutta vihdoin SiiPe pääsee maksamaan kalavelkoja.

Kampanjan tavoitteena on saada legendaarinen Manttu täyteen katsojia SiiPen Superpesiksen paluuotteluun. Kampanja on käynnissä siihen asti kun Manttu on loppuunmyyty tai 30.4. saakka. Ole nopea sillä lippuja on rajoitetusti. 1.5 alkaen lipun hinta on normaali 13 €.

Osta lippu itsellesi ja kutsu myös ystäväsi mukaan Superpesiksen paluuotteluun. Myös yritykset ovat tervetulleita osallistumaan kampanjaan.

Ennakkoliput ovat ostettavissa osoitteesta www.seat4.me/tapahtumat/siipe

Joululahjana kannattajilleen SiiPe on julkaissut Youtube-kanavallaan koostevideon nousujuhliin päättyneestä neljännestä Superpesiskarsintaottelusta. Katsottavaa videolla riittääkin sillä SiiPe paukutteli ottelussa yhteensä 18 juoksua Haminan kuutta vastaan.

Juoksujen lisäksi yhdeksänminuuttisella videolla nähdään ottelun ratkaisseen SiiPen ulkovuoron kaikki kolme paloa ja välittömästi kolmannen palon jälkeen alkaneet nousujuhlat.

Ottelun ensimmäisellä jaksolla nähtiin yhteensä kuusi juoksua jakson päättyessä lopulta tasan 3-3. Toisen jakson SiiPen juoksujuhlat vievätkin koostevideosta leijonan osan kun jakso päättyi SiiPelle lukemin 3-15. Videolla nähdään kaikki ottelun lyödyt juoksut lukuisine läpilyöntineen.

Nousujuhlat Haminassa pääsivät kunnolla käyntiin Teemu Kinnusen ykköspesälle tekemän kauden viimeisen palon myötä ja videolla katsojat pääsevät palaamaan juhlatunnelmiin.

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

Siilinjärven Pesiksen miesjoukkue palaa ensi kesänä Superpesikseen 21. vuoden tauon jälkeen. Pitkä odotus päättyy 12. toukokuuta SiiPen aloittaessa Superpesiskauden vieraspelillä Joensuun Mailaa vastaan. Ensimmäinen kotiottelu Mantulla pelataan sunnuntaina 19.5. Alajärven Ankkureita vastaan.

– Voisiko Superpesiskautta hienommin aloittaa kuin hallitsevan mestarin vieraana uudella Kerubi-stadionilla, SiiPen pelinjohtaja Perttu Westersund toteaa.

Superpesiskausi starttaa kahden edellisvuoden tapaan Espanjan Fuengirolassa, missä kohtaavat 27. huhtikuuta naisten ottelussa Rauman Fera ja Manse PP Tampereelta. Sunnuntaina 28. huhtikuuta vuorossa ovat miehistä Seinäjoen JymyJussit ja Joensuun Maila. Kotimaan kamaralla ensimmäinen ottelu pelataan tiistaina 7. toukokuuta Sotkamon Jymyn ja Hyvinkään Tahkon kohdatessa Helsingin Telia 5G Areenalla.

SiiPen osalta kausi alkaa kahdella vierasottelulla. Heti avausottelussa 12. toukokuuta äitienpäivänä SiiPe kohtaa Joensuun Kerubi-stadionilla hallitsevan mestarin Joensuun Mailan. Toinen ottelu pelataan torstaina 16. toukokuuta Hyvinkäällä. Kahden vierasottelun jälkeen SiiPe pääsee avaamaan kautensa myös kotikentällä Mantulla, kun sunnuntaina 19. toukokuuta SiiPe kohtaa Alajärven Ankkurit.

– Hyvä kauden aloitus on tärkeä erityisesti nousijajoukkueelle. Pääsemme heti mittaamaan tason Joensuuta vastaan, minkä jälkeen pelataan tärkeät ottelut Tahkoa, Ankkureita ja KiPaa vastaan. Superpesiksen runkosarjassa on 8 ottelua Ykköspesiksen viime kauden runkosarjaa enemmän, joten ottelutahti on tiivis ja arkena reissataan paljon, mikä pitää tiedostaa, Westersund jatkaa.

Juttu jatkuu kuvan jälkeen

SiiPen pelinjohtaja Perttu Westersund tiedostaa ottelutahdin tiivistymisen Ykköspesikseen verrattuna. Kuva: Ahti Räsänen

Miesten Superpesiksen runkosarjassa pelataan yhteensä 30 ottelua. Tutuimmiksi vastustajiksi runkosarjassa SiiPelle tulevat hallitseva mestari Joensuu sekä Kiteen Pallo, jotka pelaavat samassa lisälohkossa SiiPen kanssa. Joukkueet kohtaavat myös talven Halli-SM-turnauksen alkulohkossa.

Itä-Länsi-tapahtuma järjestetään kesällä Seinäjoella 5.-7. heinäkuuta. Runkosarja päättyy kaikkien joukkueiden osalta 13. elokuuta. Kahdeksan parasta joukkuetta etenee puolivälieriin. Runkosarjassa 13. ja 14. sijoittuneet joukkueet pelaavat paras viidestä -järjestelmällä ottelusarjan sarjapaikasta. Häviäjä putoaa Ykköspesikseen ja voittaja jatkaa superpesiskarsintaan miesten Ykköspesiksen 2. sijoittunutta joukkuetta vastaan. Toisessa superpesiskarsinnan otteluparissa Superpesiksen runkosarjan 12. sijoittunut joukkue kohtaa Ykköspesiksen 3. sijoittuneen joukkueen.

SiiPe on sopinut sopinut talvikaudelle harjoitusottelun Sotkamon Jymyä vastaan lauantaina 26.1. Kajaanin Pallohallissa.

SiiPen kausikortit ovat myynnissä vuoden loppuun saakka 140 € hintaan, jonka jälkeen hinta nousee 150 euroon. Kausikortti oikeuttaa sisäänpääsyyn kaikkiin SiiPen miesten Superpesisjoukkueen kotiotteluihin. SiiPen kausikortit ovat myynnissä osoitteessa www.seat4.me

Lue lisää

SiiPen Superpesisjoukkueen ottelut
Miesten Superpesiksen otteluohjelma
Pesäpalloliiton juttu aiheesta

 

© Siilinjärven Pesis ry | Mantunkuja 2, 71800 Siilinjärvi | toimisto@siipe.fi

Nettisivut: UNELMA