Piällysmiesten kevään harjoituspelit pelataan toukokuussa niin kotona kuin vieraissa, kun vastaan asettuu Superpesisjoukkueista Imatran Pallo-Veikot ja Kiteen Pallo sekä ykköspesisseura Puijon Pesis. Piällysmiehet aloittivat jo viime viikolla ulkoharjoittelun, joten tulevat harjoituspelit tulevat hetken ulkona treenamisen jälkeen kertomaan kieltään siitä, missä joukkueen pelikunto menee tässä vaiheessa kevättä.

Pelinjohtaja Riku Tolonen on odottanut jo pelien makuun pääsyä.

-Mukava homma, että saatiin sovittua harjoituspelejä muutaman joukkueen kanssa, niin ei tarvitse koko toukokuuta pelkästään harjoitella. Vaikka näistä peleistä ei pisteitä jaeta, niin pääsemme siitä huolimatta jo tässä vaiheessa tyydyttämään luontaista kilpailuviettiämme ja kokemaan niitä tunteita, joiden vuoksi tätä hommaa tehdään, Riku taustoittaa tulevia harjoituspelejä silmällä pitäen.

-Harmi, että peleihin ei vielä voida ottaa yleisöä, mutta toivottavasti urheilusta kiinnostuneet saavat jotain kautta mahdollisuuden nähdä esittämäämme pesäpalloa, koska olemme esiintyviä taiteilijoita ja haluamme tarjota yleisölle viihdyttäviä pesäpalloesityksiä.

Ainakin yksi harjoitusottelu Mantulta (SiiPe-IPV 28.5 klo.18) on mahdollista seurata livenä, kun Savon Sanomat välittää ottelun striimattuna sivuillaan. Siiloin ääneen pääsee myös uusi nimi – Erik Forsström, joka selostaa ottelun. Erik toimii kesällä myös Piällysmiesten ottelukuuluttajana.

Kesän tosipelien eli varsinaisten Superpesiksen runkosarjaotteluiden osalta on vielä kysymysmerkkejä ilmassa, mutta sarjan aloituksesta on tulossa lähiviikkojen aikana lisätietoa niin miesten kuin naisten Superpesiksen osalta.

-Yleisö on iso osa pesäpalloa ja tällä hetkellä näyttää valoisalta sen suhteen, että yleisöä pääsisi viimeistään kesän alkaessa katsomoon ja saadaan sitä myöten Superpesiskausi käyntiin, pyörittelee kauden aloitusta SiiPen toiminnanjohtaja Teemu Huhtakangas.

 

Harjoitusottelujen aikataulu: (otteluihin ei voida ottaa yleisöä yleisörajoituksista johtuen)

SiiPe-PuPe to 13.5 klo.15 Mantulla

KiPa-SiiPe su 16.5 klo.14 Kiteellä

IPV-SiiPe la 22.5 klo.13 Imatralla

SiiPe-IPV pe 28.5 klo.18 Mantulla (ottelu lähetetään Savon Sanomien sivuilla)

 

Siilinjärven Pesiksen järjestämät Naperopesis ja K Pesiskoulu starttaavat maanantaina 7. kesäkuuta ja kestävät 29.7 saakka. Sekä Naperopesiksen että K Pesiskoulun hinta on 40 € / kesä. Maksu sisältää vakuutuksellisen pesispassin, ohjatut harjoitukset sekä välineet harjoituksissa. Ensimmäinen harjoituskerta on ilmainen tutustumiskerta joka kentällä, toisen viikon jälkeen laskutamme osallistumismaksun.

-Tervetuloa aloittamaan turvallisesti ja hauskasti lasten pesiskesä, toivottaa Siilinjärven Pesiksen toiminnanjohtaja Teemu Huhtakangas

Lue lisää ja ilmoittaudu

Naperopesis
Pesiskoulu

 

Pesäpalloliitto on tehnyt päätöksen siirtää superpesiskauden alkua kolmella viikolla. Miesten ja naisten Superpesiksen avausottelut pelataan toukokuun viimeisenä viikonloppuna. Suunnitellut runkosarjan ottelumäärät ja pudotuspelien rakenne pysyvät ennallaan. Vaikka Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan epidemian valtakunnallinen kasvu on toistaiseksi tasaantunut, tartuntoja todetaan edelleen hyvin runsaasti. Hallitus antoi eduskunnalle lakiesityksen liikkumisvapauden ja lähikontaktien väliaikaisesta rajoittamisesta viime viikolla.

– Toukokuun tilannetta ei kukaan pysty vielä tarkoin ennustamaan, mahdollisuus ainakin katsomorajoituksiin on olemassa. Pesäpalloliikkeessä on ajatuksena, ettei varsinkaan tyhjille katsomoille pelaaminen tule taloustilanteen kannalta kysymykseen, Pesäpalloliiton toiminnanjohtaja Petri Pitkäranta huomauttaa.

Pesäpalloliitto ja seurat haluavat toimia vastuullisesti huomioiden kaikki otteluiden toimijat sekä yleisön ja yhteistyökumppanit ottelutapahtumissa.

– Urheiluyhteisö on osoittanut pystyvänsä järjestämään tapahtumia vastuullisesti ja terveysturvallisesti. Odotammekin viranomaisilta päättäväisyyttä exit-strategian toimeenpanossa, kun epidemiatilanne sen sallii, Pitkäranta lisää.

Pesäpalloliitto seuraa jatkossakin tarkoin epidemian tilannekuvan kehittymistä ja viranomaisten tiedotusta. Siirrettyjen otteluiden pelipäivät julkaistaan 6.5.

– Superpesiksen runkosarjat pitenevät päättyviksi miesten osalta 24.8. ja naisten osalta 22.8. Pääsääntöisesti otteluohjelma pysyy muuttumattomana, mutta 7.-27.5. pelattaviksi tarkoitetut ottelut siirretään runkosarjan loppuun ja otteluohjelman sisälle. Seuraamme huhtikuun ajan myös muun muassa kesän tapahtumien toteutuspäätöksiä ja pyrimme saamaan siirrettäville otteluille parhaat mahdolliset päivät käyttöön, Pesäpalloliiton kilpailupäällikkö Timo Lamminen kertoo.

​​​​​​​Muiden sarjojen osalta kilpailukauden aloitukseen ei tässä hetkessä tehdä muutoksia, mutta valmistelutyö eri skenaarioiden varalle jatkuu.

 

Pesiskesä on jo kohta ovella ja enää 46 yötä Superpesiskauden avaukseen.

Nyt voit vaikuttaa tulevaan Superpesis-kesään vastaamalla SiiPen ottelutapahtuma- ja olosuhdekyselyyn.
Vastaa kyselyyn maaliskuun aikana ja olet mukana fanituotearvonnassa, jossa vastaajien kesken arvotaan SiiPen fanituotteita kolmelle onnekkaalle.

Kyselyihin pääset vastaamaan alta linkeistä.

Piällysmiehet päättivät hallikauden voitokkaasti ottamalla voiton perjantai-iltana Puijon Pesiksestä lukemin 0-2 (0-4, 5-7). Hallikauden toinen ja samalla viimeinen halliottelu tälle talvea pelattiin Kuopio-hallissa ja ottelu tarjosi pirteitä otteita SiiPe puolelta hallikauden avaukseen nähden. Pelin hallinta pysyi läpi ottelun SiiPen miehistöllä ja voiton myötä Savon pesäpalloherruus pysyy edelleen Siilinjärvellä.

Pelin alku oli kuitenkin vielä molemmilla joukkueilla nihkeää ja ottelu alkoi tuloksellisesti tuottaa tulosta vasta ensimäisen jakson kolmannessa vuorossa, kun ajolähdössä Toni Toivanen löi kolmossaumasta Justus Niemeläisen kotiin. Jatkuneesta tilanteesta Jiri Pippola kotiutti puolestaan kakkospuolen välilyönnillä Miro Kähkösen. Piällysmiehet saivat lopulta pelattua pitkä vuoron, kun uusi ajolähtö syntyi Justus Niemeläisen kakkosrajasta syntyneestä läpilyönnistä. Ajolähdöstä Miro Kähkönen kotiutti Samu Vainikaisen ja vei SiiPen 0-3 johtoon. Neljännessä vuorossa Mikko Hakomäki kauniseli vielä lukemia yhdellä juoksulla kotiuttamalla Ville Veittikosken.

Toisella jaksolla SiiPe jatkoi vahvasti ja usempi pelaaja sai tililleen lyötyjä ja tuotuja juoksuja. Ensin Jiri Pippola kotiutti Ville Lantiaisen. Sitten Toni Toivanen löi ja Ville Veittikosken toi. Kolmannessa vuorossa rallattelu jatkui, kun hyvää lyöntipeliä esittivät Toivanen, Niemeläinen, Hänninen, Vainikainen ja Hakomäki lyötyjen juoksujen muodossa. Lopulta toinen jakso kirjattiin SiiPen voittoon 5-7.

Ottelun sisäpelionnistujia olivat erityisesti Toni Toivanen usemman lyödyn muodossa ja Miro Kähkönen, ja ulkopelissä tutut nimet Eemeli Paldanius ja Samu Vainikainen. Eniten positiivista yllätystä toi Teemu Kinnusen tuuraajan Topi Stillin lukkarointi. SiiPen pelinjohtaja Riku Tolonen paketoi ottelun kulun analyyseineen totutun kattavasti.

-Todella tyytyväinen joukkueen peli-ilmeseen ja asenteeseen kentällä. Oli todella mukava päästä pelaamaan hyvissä halliolosuhteissa ja kaikki joukkueen jäsenet selvästi nauttivat tästä mahdollisuudesta. Pelattiin rentoa ja raikaista pesistä perjantai-illan ratoksi, Riku Tolonen iloitsee.

-Uusi lukkari toi oman lisämausteensa pelaamiseen, vaan tiesin, että Topi hoitaa tonttinsa mallikkaasti, joten se ei vaikuttanut pelaamiseen muuten kuin positiivisesti. Oli ilo katsoa, miten hyvin joukkuekaverit otti 17-vuotiaan kaverin vastaan ja miten hyvin Topi oman näytönpaikkansa käytti. Tolppa pysyi samalla tavalla kuin Teemu Kinnusella, joten hänen pelityylinsä oli lähellä tavanomaista, Riku kommentoi Napa-Pesiksen kasvatin Topi Stillin otteita ulkopelistä.

-Sisäpelissä meillä oli teemana lyödä vaihdoissa laadukkaita pieniä. Siinä tavoitteessa onnistuimme heikoiten. Löimme tosi paljon laittomia ja lyhyitä pieniä, mikä hankaloitti sisäpeliä. Pelaamattomuus näkyi myös runsaina merkkivirheinä mikä oli kuitenkin odotettavaa, mutta onneksi mieli ei latistunut. Onneksi onnistuimme kuitenkin pienten sijaan hyvin kovissa lyönneissämme ja erityisesti kotiuttajajokerimme Jiri ja Toni loistivat mailanvarressa lyöden vähissä tilanteisssaan monta laadukasta merkattua ja vapaata välilyöntiä, Riku analysoi miehistönsä peliotteita.

-Eniten parannettavaa tämän pelin perusteella jäi vaihtolyöntien laadussa ja ulkopelissäkin on varaa vielä kiristää, kunhan saadaan lisää yhteisiä kokemuksia isolla pelikentällä, Riku Tolonen päättää.

Piällysmiehet jatkavat vielä harjoitteluaan sisäolosuhteissa ja jäävät myös odottamaan Mantun kentän sulamista sekä tulevaa Superpesis-kautta. SiiPe tiedottaa tulevista ulkona pelattavista harjoitusotteluista myöhemmin sosiaalisen median puolella.

Otteluraportin tarjosi Fysiomaker

Pesäpalloliitto peruu miesten Halli-SM-turnausta korvaamaan rakennetun Supercupin, joten SiiPen Supercupin ottelu Imatralla 20.3 Imatran Pallo-Veikkoja vastaan on peruttu. Pesäpalloliitto minimoi riskit vallitsevassa epidemiatilanteessa ja asettaa terveysturvallisuuden kaiken edelle. Supercup olisi edellyttänyt tiukassa otteluohjelmassa ja turnausrakenteessa pysymistä sekä laajoja varautumistoimenpiteitä erityisesti neljän joukkueen lopputurnauksen osalta. Haastavan epidemiatilanteen sekä rajoitusten vuoksi kaikki valmistautuminen keskittyy nyt tiukasti tulevaan kesään ja sen onnistuneeseen läpivientiin.

Seurojen omien harjoitusotteluiden järjestäminen on yhä mahdollista, alueelliset viranomaismääräykset ja -suositukset huomioiden, joten SiiPen miehet pelaavat suunnitellusti harjoitusottelun perjantaina 19.3 Kuopio-hallissa Puijon Pesistä vastaan.

 

 

 

SiiPen miesten superpesisjoukkue voitti Laukaan Urheilijat vuoden ensimmäisessä harjoituspelissä lukemin 0-1 (0-2, 2-2). Kannonkoskella Piispalan ylipainehallissa pelatussa ottelussa vastustajana oli SiiPen kanssa farmisopimuksen tehnyt Laukaan Urheilijoiden ykköspesisjoukkue. Molemmissa joukkueissa nähtiin useita nuoria siipeläisiä ja SiiPen puolelta pelipaidan ensimmäistä kertaa pukivat ylleen omista junioreista Veeti Venäläinen, Jero Inola, Kalle Miettinen ja Miro Kähkönen sekä uusista pelaajista Ville Veittikoski, Justus Niemeläinen ja Jiri Pippola.

Ottelu oli molemmilla jaksoilla tasainen. Ensimmäisen jakson ratkaisu nähtiin vasta SiiPen neljännen vuoron aloittavalla, kun jokereista Kalle Miettinen löi kakkospuolelta läpi ja kotiin ennättivät Miro Kähkönen ja Teemu Kinnunen. SiiPe loi läpi jakson paremmin tilanteita, mutta vain tuo yksi tilanne toi jaksovoiton lopulta lukemiksi 0-2.

Toisella jaksolla Laukaa aloitti terävästi, kun Roope Räisänen kotiutti Peetu Makkosen. Laukaan 2-0 johto tuli Otto Hoffrenin lyönnistä. SiiPe sai tasoittavallaan kavennuksen, kun Laukaan lukkari Santeri Räisänen tarjosi Toni Toivaselle vapaataipaleen. Kolmannen vuoron tasoittavalla jokerina pelanneen Samu Vainikainen lyönnistä syntyi puolestaan tasoitusjuoksu. Toinen jakso päättyi lopulta numeroihin 2-2.

Kuten lukemat kertovat, niin sisäpelin osalta ottelu jäi molemmilta joukkueilta melkoisen vaisuksi. Yksi syy tähän oli hallin alhainen lämpötila. Kuitenkin ulkopelissä nähtiin hyviä suorituksia Eemeli Paldaniuksen ja Miro Kähkösen johdolla. Mainitsemisen arvoista oli myös nuoren debytantin Veeti Venäläisen pelisuoritukset.

Ensimmäistä kertaa esiintyi myös SiiPen pelinjohtaja Riku Tolonen ja kakkospelinjohtaja Jani Korhonen joukkueensa edessä. Pelinjohto antoikin ansaitusti pelissä nuorille pelaajille mahdollisuus esittää osaamistaan sekä haettiin joukkueen ja pelinjohdon yhteisiä kokemuksia pelistä.

-Hyvä peliharjoitus, jossa suurin osa niistä jutuista toimi, mitä peliä ennen asetettin tavoitteeksi. Lähdettiin tarkoituksella lyömään paljon kovia lyöntejä ja se teki osaltaan pelistä haastavaa, koska alusta oli hidas ja kenttä pari metriä takarajasta lyhyempi kuin normaalisti. Vastustaja pelasi myös raikasta ulkopeliä, joten jouduttiin senkin puolesta ahtaalle, mikä toisaalta oli hyvä asia harjoituspeliin, Riku Tolonen kuvasi tuoreeltaan ottelun jälkeen.

SiiPen miesten tulevat harjoitusottelut ja Supercupin ottelut ovat vallitsevan koronatilanteen vuoksi epävarmassa tilassa, mutta tällä hetkellä on sovittu harjoitusottelu Puijon Pesistä vastaan 19.3 Kuopio-halliissa ja Supercupin otteluohjelman mukainen ottelu Imatralla 20.3 Imatran Pallo-Veikkoja vastaan. SiiPe tiedottaa tulevista peleistä ja mahdollisista muutoksista sosiaalisen median puolella somessa.

Otteluraportin tarjoaa Fysiomaker

Kauden 2021 mittaan Miesten ja Naisten Superpesis-joukkueiden pelinjohtajat Riku Tolonen ja Antti Rönkkö tulevat kertomaan muutamissa postauksissaan, kuinka Superpesiskautta rakennetaan ja viedään läpi talven ja tulevan kesän aikana. Ole hyvä Siilinjärven Pesiksen kannattaja ja ota muutama minuutti itsellesi aikaa ja lue mitä Siilinjärven Pesiksen edustusjoukkueille kuuluu. Toisessa postauksessa vuoron saa SiiPen naisten Superpesis-joukkueen pelinjohtaja Antti Rönkkö.

SiiPen naisten pelinjohtajan helmikuisia ajatuksia, olkaa hyvä!

Joukkue on kokenut muutosta parista menneestä vuodesta, vaikkakin sen nuoret, siilinjärveläisyleisölle jo tutummat runkopelaajat ovat pysyneet samoina. Suurimmat muutokset joukkue koki, kun sen nuori huippulupaus Johanna Pirskanen siirtyi naapuriseura Joensuun Mailaan, Roosa Martinmäki Haminan Palloilijoihin sekä menneiden kausien avainpelaajista Maaret Ahonen, Siru Seppänen ja Hanni-Mari Vainikainen päättivät pelaajauransa SiiPe-paidoissa ainakin toistaiseksi.

Muutosta tapahtui myös pelinjohtosektorilla, kun aisaparini Erno Tuomainen siirtyi Raumalle uusien haasteiden pariin. Oma roolini vaihtui mailatelineestä viuhkatelineeksi ja vastuuvalmentajaksi. Yksin en kuitenkaan jäänyt. Taustalle on saatu noin viiden hengen apujoukko, jonka vastuualueina ovat muun muassa fysiikkavalmennus, matkapelaajien luotsaaminen sekä tukiharjoittelun suunnittelu.

Uusina kasvoina joukkueeseen liittyivät Vilma Mäkelä Rauman Ferasta, Laura Pohjola Pattijoen Urheilijoista, Jasmiina Juntunen Oulunsalon Vasamasta sekä Aurora Mäkinen ja Anna Åman Puijon Pesiksestä. He tuovat pelitaitojensa lisäksi väriä sekä kentälle että pukukoppiin, pelipaikkakohtaisen kilpailun lisäämistä unohtamatta. Pelaajavaihdoksien myötä esimerkiksi sisäpelimme kokee suuria muutoksia. Pitkän harjoituskauden aikana pelaajien vahvuudet ja roolitukset tulevat varmasti selkeytymään niin, että kesällä olemme valmiita tositoimiin.

Syksyn fysiikkaan painottuvan omatoimijakson jälkeen joukkue kokoontui yhteen marraskuun ensimmäisenä viikonloppuna leiriviikonlopun merkeissä. Ensimmäisen leirin teema oli tutustuminen uuteen joukkueeseen ja yhteishengen luominen. Tällä leirillä olivat myös Karhun järjestämät mailatestit. Harjoittelua jatkettiin fysiikkapainoitteisesti pitkälle syksyä lajiharjoittelun jäädessä hieman taka-alalle.

Seuraavan kerran joukkue kokoontui uudelleen marraskuussa testileirillä fysiikkaominaisuuksia testaillen. Joulukuussa korona alkoi hankaloittaa tekemistämme, kun leiri jouduttiin perumaan kiihtyvän pandemiatilanteen vuoksi. Tällöin huomasimme joukkueurheilun tärkeimmän tekijän – joukkueurheilija kaipaa ympärilleen joukkueen.

Tammikuussa pääsimme jatkamaan arkiharjoittelua melko normaalilla kokoonpanolla. Juhlanhetkiä erityisesti matkapelaajillemme koitti tammikuun viimeisellä viikolla, kun joukkue pääsi kokoontumaan yhteen leiriviikonloppuna noin parin kuukauden tauon jälkeen. Erityistä iloa tuotti myös leiriviikonlopun päättävä vierailu Viitasaaren Hurrikaani-halliin, jossa pääsimme tekemään lajisuorituksia oikeilla etäisyyksillä Ahmon koulun salin sijaan. Vaikkakin harjoitusolosuhteemme eroavat monista joukkueista muun muassa halliolosuhteiden puuttuessa, niin meidän tulee kehittää lyöntiratkaisujen huolellisuutta jo verkolla harjoiteltaessa. Hienosäätöä pelaamiseen tullaan varmasti saamaan toistojen ja pelillisten harjoitteiden kautta, mitä pidemmälle kevättä edetään.

Nyt tammi-helmikuun vaihteessa harjoittelumme pääpaino on siirtynyt pelinomaisempaan tekemiseen. Pelipaikkakohtaisia harjoitteita on lisätty niin arkitreenien kuin leirien pääteemoiksi. Ensimmäinen kosketuksemme pelaamiseen uudistuneella joukkueella saimme ystävänpäiväviikonlopun harjoituspelissä Joensuun Mailan vieraana. Ensimmäisen harjoituspelin positiivista antia olivat erityisesti ulkopelissä takatilannepelaaminen, sillä vastustajan juoksut tulivat pääasiassa hyvillä lyönneillä. Sisäpelimme oli ensimmäisen harjoituspelin näköistä – hieman tukkoista, mutta suuntaa antavaa. Harjoituspelin jälkeen seuraavat kehityskohteemme ovat sisäpelin kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa työntekoa kohti seuraavia harjoituspelejä, jotka koittavat maaliskuun lopussa revanssin merkeissä.

Seuraavan kerran joukkue kokoontuu leiriviikonloppuun maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna testileirin merkeissä. Tästä on hyvä jatkaa kohti kevättä!

Pelinjohtajien blogipostauksia rakentamassa ja tukemassa
Rakennuspalvelu J. Heide Oy

Siilinjärven Pesis ja Laukaan Urheilijat ovat solmineet farmiyhteistyösopimuksen tulevasta kaudesta. Sopimuksessa Siilinjärven Pesis on emäseura ja Laukaan Urheilijat farmiseura. Sopimus kattaa farmipelaajien liikkumisen joukkueiden välillä ja myös ottelutapahtumien yhteistyötä.

– Laukaa oli tuttu farmiyhteistyökumppani entuudestaan, joten hienoa, että pääsimme sopimukseen. Farmiyhteistyö tukee pelaajapolkuamme ja tarjoaa kaikille 22 sopimuspelaajallemme oikean sarjatason kehittyä ihmisenä ja pelaajana, avaa SiiPen toiminnanjohtaja Teemu Huhtakangas uunituoretta farmiyhteistyösopimusta.

-Lisäksi yhteistyö kattaa Laukaan Urheilijoiden kaksi runkosarjan kotiottelua Mantulla ja joukkueiden välisen harjoituspelin 27.2 Piispalassa, paljastaa Teemu Huhtakangas.

Laukaan Urheilijoiden kotipelit pelataan Mantulla 16.6 klo.18 Puijon Pesistä vastaan ja 18.7 klo.12 Alajärven Ankkureita vastaan. SiiPen ja Laukaan Urheilijoiden välinen harjoituspeli puolestaan pelataan jo reilun viikon päästä Kannonkoskella Piispalan hallissa 27.2 klo.16 alkaen.

Siilinjärven Pesiksen pelinjohtaja Riku Tolonen analysoi kattavasti farmiyhteistyön merkitystä joukkueille.

-Meille on tärkeää, että kaikille harjoitusringissämme oleville pelaajille löytyy tasoa vastaava pelipaikka. Erityisen tärkeää se on nuorille sopimuspelaajillemme. He tarvitsevat kovia pelejä ja riittävää vastuuta, jotta voivat murtautua lähivuosina Superpesiksen pelaavaan kokoonpanoon. Lisäksi on helpompaa nostaa pelaajia esimerkiksi loukkaantumistapauksissa superin mukaan, kun alla on ykkösen pelejä yhdeksikössä, Riku Tolonen kuvailee.

-Sopimus palvelee varmasti molempia osapuolia. Laukaa saa meiltä kokoonpanoonsa eteenpäin pyrkiviä nuoria ja pelien sujuessa ykkösessä meidän on helpompaa tarjota näytönpaikkoja myös Superpesiksessä. Tärkeintä on synnyttää kilpailua pelipaikoista molempiin joukkueisiin, Riku lisää.

Laukaan Urheilijoiden pelinjohtaja Matias Hänninen näkee farmiyhteistyön jatkon luontevana.

-Luontevaa oli koronakauden jälkeen jatkaa farmiyhteistyötä ja sopimus on meille tärkeä palanen osana kokonaisuutta. Saamme tarvittavaa laatua ja leveyttä pelaajistoon, kommentoi Hänninen innokkaana.

 

Pesiskesä lähestyy kovaa vauhtia, vaan sitä ennen Cup-muotoinen formaatti tekee paluun pesäpalloon, kun 12 joukkuetta on mukana kamppailemassa miesten Supercupin 2021 voitosta maalis-huhtikuussa. Kaikki ottelut pelataan halleissa. Kahden kierroksen jälkeen Supercup huipentuu välieriin ja loppuotteluun Tampereella 11.4. Miesten Supercupiin osallistuvat Haminan Palloilijat, Imatran Pallo-Veikot, Joensuun Maila, Kankaanpään Maila, Kempeleen Kiri, Kiteen Pallo -90, Manse PP Tampereelta, Pattijoen Urheilijat Raahesta, Seinäjoen JymyJussit, Siilinjärven Pesis, Sotkamon Jymy sekä Ykköspesiksen Oulun Lippo.

Ruutu näyttää kaikki Supercupin ottelut suorina lähetyksinä. Yleisön pääsy halleihin selviää myöhemmin, kun ajantasaiset koronarajoitukset ovat alueittain selvillä. Cup on koukuttava pelimuoto, sillä yksikin tappio pudottaa joukkueen jatkosta. Toisin sanoen mestarin tulee voittaa kaikki pelaamansa ottelut.

Miesten Supercupia täydennettiin ottamalla mukaan yksi ykköspesisjoukkue viime kauden kilpailullisen menestyksen perusteella, kun Oulun Lippo haastaa avauskierroksella raahelaisen Pattijoen Urheilijat. Pohjois-Karjalassa jännitetään paikalliskohtaamista Joensuun Mailan ja Kiteen Pallo -90:n välillä. Syksyn Suomen mestari Sotkamon Jymy matkustaa Kempeleen Kirin vieraaksi ja useat Siilinjärven Pesiksestä Imatran Pallo-Veikkoihin siirtyneet pelaajat saavat vastaansa entisen kotiseuransa.

-Hienoa, että päästään pelaamaan virallisia otteluita ja etenemään kohti pesiskesää, kommentoi SiiPen toiminnanjohtaja Teemu Huhtakangas tulevaa.

Miesten Supercup 2021 Siilinjärven Pesiksen osalta:

 

1. kierros

La 20.3.

C1: Imatran Pallo-Veikot – Siilinjärven Pesis 16.00 Imatralla

C2: Joensuun Maila – Kiteen Pallo -90 18.00 Joensuussa

 

2. kierros

C1 – C2 17.00 | Joensuussa

 

Välierät

Su 11.4.

C1/C2 – D1/D2 11.00 | Tampereella

A1/A2 – B1/B2 14.00 | Tampereella

Loppuottelu 19.00 | Tampereella

 

Otteluohjelma

Sarjajärjestelmä

© Siilinjärven Pesis ry | Mantunkuja 2, 71800 Siilinjärvi | toimisto@siipe.fi

Nettisivut: UNELMA